Vilken dag

Först vill jag tacka så hjärtligt för alla gratulationer. (Det var den roliga biten)

Victor är fortsatt inskriven på sjukhuset, men med låååånga permisioner. Det innebär att vi ändå måste gå dit en gång om dagen för att ta blodprov och få en spruta. Det borde ju vara snabbt avklarat kan man tycka. Igår sa de att vi skulle komma in på förmiddagen idag så vid 11:30 anländer jag och Victor till avdelningen.
Jag borde ha anat oråd då vi blev ombedda att ta vårt rum i besittning igen.
Efter en stund kom en sköterska och kollade saturationen.
Efter ännu ett tag kom läkaren och lyssnade lite. Sen skulle de reda ut vilka blodprov som skulle tas.
Ännu en halvtimmes väntan innan blodprovstagarna kom.
Sen blev det en ohygglig väntan på ett 2½ timme.
Efter att jag undrad vad som händer kom så läkaren igen och berätta resultatet av blodprovet och att han skulle ha den där sprutan. Han ska komma upp i ett (PK)värde på 1.7-1.8, idag hade det stigit från 1.0 till 1.2. Bra bra. Efter ytterligare 1½ timmes väntan fick han sprutan. Då hade jag gett upp tanken på att ens få emla honom innan för att slippa vänta ytterligare en timme. Det gick bra ändå. Men sprutan (Fragmin) var slut på avdelningen så de hade fått beställa nytt och vänta på det. Det var ju knappast någon nyhet för honom att han skulle ha det där så det borde ju redan vara ordnat kan man ju tycka.
Sen skulle vi ha med oss lite mediciner hem eftersom vi inte får två av medicinerna (Waran och Kaptropil) förren på onsdag.
Då uppstod nästa problem, de hade inte tillräckligt med för att ge oss dygnsdosen med Kaptropil för den var helt slut och det var ett barn till som skulle ha sånt så efter mycket om och med fick de beställa det från Lund. Efter ungefär en timmes väntan till fick jag medicinerna med mig, men måste åka ner och hämta en dos tidigt som attan imorgon eftersom jag inte pallar att åka ikväll igen.

Så, något som i runda slängar borde tagit max två timmar tog nu 5½ timme. Suck.

Nu ska jag göra roligare saker. Lovisa kommer ju äntligen hem imorgon och levereras då med Silvios föräldrar. Samma vecka som vi hamnade i Ludn hade jag beställt lammkotletter från Bonnakött, men eftersom jag var så stressad orkade jag inte dela upp förpackningen i mindre förpackningar. Imorgon blir vi ju dock ganska många så jag ska hitta något smarrigt recept på lammkotletter så bjuder vi på det till middag.
Dessutom fyller ju min kära fästman (hihi) år på söndag så jag tänkte slänga ihop en tårta också så kan han få fire lite imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0