Lååång onsdag

Och inte ett dugg effektiv.

I arla morgonstund pulsade jag genom snödrivorna. När jag äntligen trasslat mig ut ur vårt bostadsområde gick det lite smidigare för resten av vägen var plogat.
Tåget var bara 2 minuter försenat och det är det ju även under normala omständigheter så det gick helt klart över förväntan.
Vimsade runt en liten stund för att hitta rätt sal att skriva tentan i och kom precis i tid. Satt lagom länge, 2 timmar. Då hade jag skrivit allt jag kunde och även allt jag inte kunde, men som jag chansade hejvilt på.

Sen följde några timmar på stan för att slå ihjäl lite tid. Jag trodde att vi kunde börja göra den lilla laborationsdelen vi skulle göra efter lunch, men tji fick jag också fick slå ihjäl ytterligare några timmar medans mina klasskompisar gjorde biokemilab.

Hemma sent, hade med mig en liten påse leksaker till barnen, varav en var boken "Totte städar", det kanske kan inspirera.

Anledningen till att jag inte gjorde biokemilaben var att jag kör mitt egna lilla studieupplägg och hoppar över laborationerna på den kursen just nu.
Som det är nu har vi alldeles för mycket att göra. Hela veckan man är i Kalmar får man inte annat gjort än att vara i Kalmar. Veckan efter får man ägna fullt åt att skriva labrapporter och sedan har man en vecka på sig att ta igen tre veckors föreläsningar och förbereda de nya laborationerna.
Det tyckte jag var för mycket och skolan visar ingen vilja att förändra det på något sätt. Så.. jag kör på med det teoretiska och nästa år när vi inte ska vara i Kalmar särskilt mycket kan jag i lugn och ro göra laborationera.
Förhoppningsvis funkar det lite bättre.

Nu är det snart dags att sova eftersom jag ska stiga upp ohemult tidigt imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0