Sent

Silvio föräldrar kom hit bortåt kvällen så det har varit trevligt. Barnen har varit helt i gasen, Lovisa blir ju som en duracellkanin så fort det kommer besök, ni må tro att hon somnade snabbt utan protester.

Kvällen har förutom trevligt umgänge ägnats åt att försöka plocka iordning lite, Victor som varit både övertrött och lite gnällig efter dagens vaccinationer har inte varit så rolig idag så vi har inte fått fullt så mycket gjort som jag hoppades på, men det börjar verkligen ordna upp sig här nu.

Eftersom köket var helt överbelamrat med saker som håller på att sköljas upp innan det ska in i skåpen fick det där med matlagning vara. Istället körde jag ner till Koh Thai och köpte med mig middag till alla, det är så smidigt att man kan beställa på nätet så alla fick vad de ville ha.

När grannen kom hem hämtade vi hyllan som vi fick av henne. Den är verkligen jättefin så det var verkligen snällt att vi fick den, visserligen tänkte hon slänga den annars. Den fick bo i köket, enda stället där det fortfarande fanns tillräckligt med plats och dessutom pratade vi om igår att vi skulle ha någon möbel där för lite extra förvaring nu när det ändå är så stort.

Jag undrar jag förresten om det verkligen var så att man var tvungen att vara färdigflyttat idag klockan 12, det är ju vad som har sagts. Men. Grannarna under oss tycks inte ha anlänt än, och grannarna ytterligare en våning ner flyttade fortfarande saker på kvällen. Konstigt. Om det är några ändringar hade det ju varit kul att veta. Tänk om man haft hela helgen på sig egentligen. Då hade man ju hunnit ställa iordning, städa och packa upp det som finns här innan man hade kommit med allt annat. Nåja, om om inte funnits... Nu blir det ju bra ändå, bara oändligt tråkigt att packa upp och så. Sen vet jag inte hur jag ska göra med Lovisas garderob, just nu finns bara en stång i den och det hade behövts lite mer inredning. Får se om jag hittar vettig lösning, just garderoben i hennes rum är något smalare än en standard.


Ska fortsätta packa upp nu...

Kommentarer
Postat av: Nina

de under er får säkert flytthjälp, tror du inte det...?

2010-01-23 @ 09:17:26
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

De flyttade ju ut själva

2010-01-23 @ 10:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0