Härlig, men trött lördag

Klockan 5 i morse tyckte Lovisa att det var dags att stiga upp. Hon var ganska ensam om den åsikten. Jag försökte tappert i ett par timmar att få henne att sova på soffan tillsammans med mig, det gick bra ibland.
När jag slutligen steg upp på riktigt stod morgonpromenad på schemat, dumt att fuska bara för att det råkar bli helg. Idag tog jag dock med mig sällskap i form av Victor, att lotten föll på honom beror på att han ännu inte upptäckt alternativet 'inte sitta i vagnen hela promenaden'. Dock var han ganska rastlös och roade sig med att slita ut regnöverdraget ur fodralet så jag fick flytta det till lämpligare plats.
Väl hemma igen möttes jag av den här synen, Lovisa och Silvio hade somnat på soffan :).



Efter fler tappra försök till vila för oss alla gav vi upp och gick ut istället, efter att barnen hade fått skölja av sig en stund i badkaret. Leverpastejmacka, snor och geggiga majskrokar är inte så snyggt. Vi gick först ner till stan för Silvio skulle lämna tillbaka ett par böcker på biblioteket, Lovisa behövde sandaler och jag ville kolla efter ett par skor att ha till mina uteträningar. Jag har ett par skitbra skor egentligen, men mina fötter växte något groteskt när jag var gravid med Lovisa så det passar inte, kanske att de passar sen när jag blivir smalare, men nu går det inte. Vi hittade vad vi letade efter.

På hemvägen gick vi förbi tivolit som är i stan över helgen. Lovisa fick åka två karuseller själv och sen fick hon åka en liten bergochdalbana tillsammans med mig. Lovisa körde stenansikte genom alla karusellerna, men tyckte ändå att det var roligt. Vi sprang även på Debbie med familj på tivolit :). Samt att vi köpte lite lotter så Victor vann ett lejon. Lovisa har redan ett par lejon, men det enda som gäller nu är Pippidockan så hon gav snällt lejonet till Victor som sen satt och pussade på det.



Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som en skön dag bortsett från den tidiga starten

2010-05-22 @ 22:39:58
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: sanni

kolla in min blogg www.saniistheshit.blogg.se



Där jag bloggar om livet som dansare ;)

2010-05-22 @ 22:50:15
URL: http://saniistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0