Jobbstressen infinner sig

För mig och många andra på jobbet upphör anställningen sista augusti. Det går många rykten hit och dit om det kommer att finnas jobb efter det, men några chefer kan inte bekräfta om så är fallet. Så, nu behöver jag verkligen hitta ett nytt jobb till första september (helst). Försöker slänga ut lite krokar på olika håll. Twisten i det hela är att både jag och Silvio har ett stående jobberbjudande, men det är i Göteborg. Hade det bara varit vi hade vi packat varsinn väska och åkt dit, men med barn och i synnerhet en Victor så blir allt genast krångligare och det funkar inte att bara åka iväg. Väldigt synd. Och folk påstår att WoW skulle vara dåligt :P

Imorgon är det äntigen fredag, visserligen händer inte så mycket spännande imorgon, men det ska bli skönt med helg efter en tung jobbvecka. Med tung menar jag inte att jag varit överhopad med jobb i veckan, men det som har varit har varit väldigt tungt viktmässigt så jag känner mig lite sliten här och där.

Kommentarer
Postat av: Tella

nackdelar med att flytta till Gbg:

1. lämna alla vänner ni har i V-ö med omnejd, samt din familj.

2. Lämna dagis och andra rutiner som barnen vant sig vid.

3. Det kostar pengar.

4. Byta ut alla Victors vårdkontakter.



Fördelar med att flytta till Gbg:

1. Ni får jobba!

2. Jobb ger mera pengar.

3. N kommer närmare den här delen av familjen (i synnerhet som vi tänker flytta närmare Gbg själva inom ett år)

4. Astrid Lindgrens Barn- och ungdomssjukhus är ett av de bästa i Sverige på att ta hand om hjärtebarn. De skickar tom från hela Sverige till oss för att föda pga det.

5. Man får nya vänner.

6. Det ÄR inte så himla långt till V-ö från Gbg.

7. Små barn i Victors och Lovisas ålder har mycket lättare att anpassa sig till nya saker, miljöer, rutiner och personer än äldre barn. Ska det flyttas , ska det göras INNAN skolstart.

8. Man måste inte bo i själva Gbg, man kan bo utanför och pendla. Se på mig. Fast man måste ju inte bo i Hålan som gud och hela världen glömde...

2011-08-05 @ 17:20:28
Postat av: Emma

Nackdelar:

1. Men det finns vänner i Gbg med omnejd också :)Familj har jag inte så mycket kvar av här ändå.

2. Ja, den biten skippar jag gärna

3. Som inte finns :(

4. Ja, det är nästan värst.



Fördelar:

1. Ja för tusan :)

2. :D

3. <3

4. Tror jag absolut :)

5. Ja, och gamla finns det också :)

6. Precis

7. Lovisa är allt utan lätt att flytta, hon är helt knäpp i månader så fort något ändras :(

8. Haha, jo för tusan.. Floby is the place :P



Förutom att vi har det i princip omöjligt att skaffa boende och finansiera en flytt så skulle det vara trevligt. Nåja, får se vad som händer i höst med livet.

2011-08-05 @ 23:53:22
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej vännen!



JAg tycker du ska flytta. Jag som är inne i "flyttsvängen" ser varje dag fotbollsspelare och sina barn flytta varje år. Visst är det lite jobbigt i längden men som ni så fint skrivit ovanför. Allt ordnar sig till slut med både sjukhus, vänner, dagis etc.



Och kolla upp om ni inte kan få flyttbidrag från kommunen. Jag har vänner som fått 10 000kr i bidrag för att flytta till en viss kommun och det täcker ju att hyra en bil med släp. Visst är det svårt att få tag i bostad men man vet ju aldrig, kanske kanske kan ni ha tur..



Iaf, kolla på det! Jag vet att barn älskar rutiner och att allt blir upp och ner. Men tänk positivt.



Jag vill bara peppa lite! Bättre med jobb och lyckliga föräldrar än inte jobb och olyckliga föräldrar.

2011-08-16 @ 19:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0