Alla oblivna tandläkarbesök

Efter ett samtal förra veckan var det sagt att Victor skulle till tandläkaren idag klockan 10. Kvar i klev jag och två ivriga barn in på mottagningen. Men gissa vad, i tidsbokningen hade de istället skrivit in klockan 9. Ingen kunde ta emot oss heller så det blev bara att åka hem igen. Eftersom Victor inte har några problem vad vi vet väntar vi på kallelsen för besök i augusti istället.
Silvio gick också till tandläkaren även om inflammationen hade blivit mycket bättre, men ändå bra att kolla upp. En akuttid skulle kosta 400 kr utöver själva tandläkarbesöket och eftersom han kan äta, prata och sådär så fick han en icke akut tid på tosdag istället. Han ska även få ansöka om löpande tanvård. Det är så att man betalar en summa varje månad under tre år och få den tandvård som behövs, ska han få ha kvar de få tänder han har kan det ju vara lämpligt innan det börjar bli väldigt mycket dyrare.

Sen vecka på jobbet denna veckan så om en timme är det dags att lämna gnälliga barn hemma och jobba kvällen lång.

Kommentarer
Postat av: Tella

Löpande tandvård låter intressant. Jag har inte varit hos käftis på flera år pga inkomsten inte balanserar jämnt upp med utgiferna :P så det kunde vara nåt för mig...hoppas du slapp avgiften nu när de hade bokat fel...

2011-05-16 @ 20:25:09
Postat av: Emma

För Victor är det ingen avgift ändå, mer än bensin och parkering, men inte annars. Jag brukar också vara befriad när jag får kallelse dagen efter bokat besök.



Det går att läsa mer på försäkringskassans hemsida om det där med löpande tandvård.

2011-05-16 @ 23:22:34
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0