Dagens roliga

Den handlar inte om något knasigt barnen har gjort, för de har mest orskat näsblod, blött golv och andra otrevligheter.

Nej, det här handlar om mat. När vi åt kvällsmat satt jag och bläddrade i en kokbok när jag snubblade över något som fick mig att skratta högt. Det var någon stekt falukorv på en bädd av frysta mixgrönsaker, rätten kallades något i stil med "perfekt bjudrätt". Bara det..
På söndag får vi besök när bilen levereras till oss och på vårt matschema har jag bara skrivit att det blir något vi kan bjuda på, har inte kommit på något lagom bra än. Så kom ju då det "perfekta" receptet. Silvios enda svar på det var "Om du vill ha stryk av min mamma kan du ju prova att bjuda på det där.." Nu tror jag inte att jag skulle få stryk bokstavligt talat, men jag skulle nog inte stå så högt i kurs ;).

Kommentarer
Postat av: Tella

På söndag??? Men...men...men....det var ju liksom meningen att jag och J skulle med, för att vi ska köra 2 bilar...och vi pratade ju igår om att åka den 26:e för då är jag ledig...

men jag vill INTE ha falukorv på en bädd av frysta grönsaker :P

2011-11-08 @ 23:27:54
Postat av: Emma

Emmm.. ingen alls som sagt att det skulle vara något annat än nu på söndag.



Och vaddårå.. falukorv och frysgrönsaker.. det kan ju inte misslyckas :P

2011-11-08 @ 23:34:39
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Pratade med mor idag och hon sa att hon sagt till er att det INTE kan bli innan 18:e iaf

2011-11-10 @ 02:55:05
URL: http://blogg.fumei.se
Postat av: Emma

Förvisso är ju Silvio mindre hörande så vad han har hört är det ingen som vet ;)Men det var den 13e han sa till mig.

2011-11-10 @ 10:09:34
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0