Lugna barn

När vi varit ute på vår tur för inhandlande av lördagsgodis hämtade vi in reklamen. I den högen fanns årets leksakskataloger inför julen. Förra året hängde med fram till sommaren så ni kanske förstår hur populära de är. Lovisa kan sitta i evigheter och bara titta på alla saker och längta. Barnen satt som små ljus en bra stund och tittade noga på allt. Sen började Lovisa med sitt "jag vill ha ditten, jag vill ha datten". Vi svarade att hon får vänta tills tomten kommer för då kanske han tar med sig något till henne.

Lite senare kom hon och såg väldigt trumpen ut och muttrade "jag är arg på mamma och pappa". Då undrade vi ju givetvis varför hon var arg, svaret kom ganska omgående "ni måste jobba så jag kan få leksaker". Sådärja, hon har nästan fattat sammanhanget. Så känns det givetvis trist att vi inte har så mycket pengar så vi kan köpa allt vi skulle vilja, men det kanske inte är så dumt att få länga lite ibland även om man inte är så gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0