Om man bara vill

Jag har alltid velat kunna sticka, men knappast haft varken talang eller tålamod. Nu har jag gett mig tusan på att det ska gå. I syslöjden stickade jag ett par blygsamma babyvantar. Där tog min stickningskarriär slut.
När jag gick på folkhögskola var det ganska många i klassen som stickade islandströjor då en tjej sålde garn och mönster. Jag var lite avundssjuk och ville också, men fick inse mina begränsningar. Nu ska jag tusan bli så duktig så jag fixar att göra mig en sån tröja. Idag har jag påbörjar fuskpolokragarna, jag gick ut hårt med att modifiera om mönstret för att passa som jag ville ha det. Får hoppas att det lyckas.

Nu får det allt bli sängen efter en lång dag och en sen kväll. Imorgon är det fredag med allt vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0