Sammanfattning måndag

Det har varit grymt fullt upp idag så det har varit lite dåligt på uppdateringsfronten. Som ni kanske sett började dagen med att jag hade två barn i sängen som bråkade, Silvio hade hittat sig sovplats på soffan. Sen var det morgonfix innan vi gick till öppna förskolan. Vi hade tur och sprang på vår BVC-sköterska när vi kom dit så vi kunde fråga om ett par utslag Victor har haft sen i fredags, inte för att hon kunde säga något om dem så vi blev inte klokare, men nu är de kollade.

Hemma igen blev det lite lunch, Silvio skulle iväg på intervju och jag försökte motivera barnen att städa upp lit epå sitt rum så jag kunde dammsuga där. Victor fann motivationen efter ett par påminnelser om att Elvira skulle komma och att hon kanske inte uppskattar ett half paket salta pinnar i smulform under fötterna.

Hannah och Elvira kom, vi fikade fruktsallad och glass idag, hade tänkt ha Kesella till istället för glass men hittade ingen laktosfri. Sen var det lek och bus innan flickorna for vidare och jag slängde ihop en snabb paj till kvällsmat. Lovisa chockade oss alla med att både äta och tycka det var gott, hon har ratat pajen alla andra gånger jag gjort den.

Kvällskvisten blev lite lång då det har skjutits iväg raketer lite då och då under kvällen så att Lovisa har blivit rädd. Nu ska jag sova, fortfarande lite bakis så jag behöver sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0