Vilken afton det var igår

Jag hade sanslöst roligt igår och det var så himal roligt att återse många gamla vänner som jag träffar alltförsällan. För några timmar var det nästan som förr. Idag mår jag lite sämre, något jag absolut inte saknat.

När vi anlände till festen fick vi dricka bål och gå en liten tipspromenad med frågor om de lyckliga tu som var roligt formulerade och utlöste en hel del skratt. Vi fick sedan lite mat, mycket gott innan det var dags för nästa lek.



Vi fick ställa oss på led efter när vi har födelsedag och sen fick man bli i lag med tre andra som stod brevid. Vårt lag kämpade hårt och hade roligt, men var kansk inte bäst.
I första leken skulle vi välja varsitt köksredskap. Vi fick sedan i uppgift att använda redskapen för att få ut en så lång bit som möjligt av en potatis. Eftersom vi valde ett pepparkaksmått, en sked, ett spaghettimått och en pottaismosare gick det inte så bra så vi tillverkade pommes och öppnade firma istället. Ett lyckosamt lag hade valt bla potatisskalare så det gick lite bättre för dem och de fick ihop tre meter potatis.





Vi gick sedan vidare med ett musikquiz som var bra det också. Jocke tackde oss speciellt för att vara så högljudda så att hans lag kunde sno våra svar. Varsågod!



I pausen blev det tårta och presentöppning innan vi körde akt två i musikquizet.

Mer festade och pratande, sen var det helt plötsligt dags att åka hem.



Hannah och Martin, ni får banne mig gifta er varje år om ni fortsätter med såhär bra fester!


Kommentarer
Postat av: sanna och wilma

härliga bilder! :)

2011-10-30 @ 16:46:51
URL: http://tobelieve.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0