Hurtigast ever

Först var jag ute på en rejäl promenad i två timmar, jag gick fram och tillbaka till bokhultet samt en ordentlig runda väl på plats i bokhultet. När jag gick där och strosade flåsade som en övergödd gris fångade en informationstavla mitt intresse. På den stod det lite om vad för nåt man kan hitta i djur-och växtväg i bokhultet samt att bokhultet fungerar som trädkyrkogård. Det lät väldigt spännande på något vis. Det går helt enkelt ut på att träd som fälls inne i stan forslas till bokhultet där de får bli en naturlig del av naturen och främja djur- och växtlivet. Smart och fint på nåt vis.
På hemvägen handlade jag en massa ingredienser så att jag kan göra smotie all by myself. Mumsar just nu i mig en som smakar mumsigt. Kallt, gott, mättande och någorlunda nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0