Min kära vän Nathalie

Hade en liten lista helt dedikerad till mig på sin blogg. Jag läste, skrattade, småskämdes och kommenterade spektaklet. Jag lägger in punkterna och mina kommentarer här också.

DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR...

- Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck. NEJ, det var nog något år sedan..

- Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00. Elva brukar jag gå upp ungefär..

- Du hittar durkslaget i toalettstolen. Nä, varför skulle det vara där?

- Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på. *rodnar klädsamt*

- Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om. Halvöppen mun mest för att jag är för trött.

- Du inte längre kräver att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra. Jag vill nog ha rent, men det har en tendens att bli smutsigt.

- Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god. Ingen aning, inte kommit så långt än.

- Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din näst senaste Max Potta. Nej för fan, här går vi på sagan om ringen på en gång.

- Du råkar kalla din partner för pappa. *rodnar lite mindre klädsamt*

- Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta. Så långt har vi inte kommit än.

- Du har bara tid att raka det ena benet. Raka benen?

- Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred. Busted!!

- Barnet kräks, och du fångar det i händerna. Dumt att soffan fångar kräkset.

- Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra. Nä, faktiskt inte, vi kan hålla oss..en stund.

- Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet. Nej usch, jag skulle bli vansinnig om nån gjorde så på mig så jag utsätter ingen annan.

- Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då. Så sant så jag skäms öronen av mig.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

haha! Alltid kul att känna igen sig... "Historikern" tycker jag är en underbar bok, även om den har vissa uppenbara brister förmedlar den verkligen en känsla. Rekommenderar även - om du inte har läst dem - Harry Potter. Vilket är som att rekommendera mitt eget hjärta.

2008-04-11 @ 01:47:39
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0