Fortsättning följer

I mitt städdrama. Har fått en del tips. Och problemet är inte riktigt att det finns för mycket saker, även om det finns mycket saker. Problemet är snarare en viss lathet. Istället för att lägga tvätten i tvättkorgen på en gång får den umgås med golvet ett tag. Istället för att sätta in tallriken i diskmaskinen får den stå på bänken ett tag osv. Det är sånna småsaker som behöver förbättras. Att ta itu med saker på en gång och plocka undan efter sig på en gång. Det brukar funka ett tag, sedan är man lite trött vid något tillfälle och orkar inte, efter det fallerar det.

Nu har jag iaf en plan jag ska prova ett tag. Jag har delat upp lägenhetens utrymmen så att jag tar mig an ett område om dagen under veckorna. Då är det ganska lite som måste göras på en gång samt att allting kommer bli ordentligt städat en gång i veckan även om det inte blir samtidigt. Förhoppnignsvis kan det leda till en bättre ordning i längden. Jag ska ge det ett försök.

Helgerna vill jag som sagt undvika städning på egentligen, det finns roligare saker att hitta på med familjo ch vänner än att vika en massa tid till städning.

Kommentarer
Postat av: Tella

Det där med att saker liksom mellanlandar innan de hamnar där de egentligen ska vara, är ett problem i en familj med tonårsbarn också! Och jag som är deras mamma har inte lust att vara deras slav så därför får det se ut som det ör om de inte lär sig att plocka undan.

En liten del i taget är ett bra knep. Det kör jag med. Enda man måste göra hela på en gång är badrummet...

2008-08-19 @ 13:16:52
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Aha, det var därför mitt rum alltid såg ut som det gjorde. Det var ingen som kände för att städa upp åt mig. Attans banener. Å andra sidan var jag tvungen att städa varje vecka om jag skulle få veckopeng så det var bara att gilla läget.

2008-08-19 @ 13:22:43
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Mina barn får ju inte veckoåpeng....kanske skulle införa det så jag har nåt att dra in på hahaha

2008-08-19 @ 15:41:09
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Ja, det vore ju nåt. Eftersom jag i övrigt blev sponrad med egen häst och sådär så var ju veckopengen en ganska ringa summa, den räckte till en påse godis. Eller ett paket cigg ;).

2008-08-19 @ 15:46:22
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0