Solen och värmen är tillbaka

Med besked. Idag har jag och Lovisa hängt lite med Hannah. Vi möttes upp på stan för att först fixa lite. Jag lämnade in en blankett på Försäkringskassan så jag får Silvios föräldradagar, Hannah hämtade ut sin Winnerbäckbiljett. Efter lite planlöst traskande satte vi oss på Askelyckan och fikade lite, TACK darling, min tur att bjuda nästa gång.
Efter det gick vi til Strandbjörket, provade en bebisgunga, Lovisas första gungupplevelse. Det gick bra, hon såg lite halvt glad/halvt förvånad ut.
Nu är vi hemma igen, Lovisa är matad, jag ska matas.

Jag blir galet trött på Godel-säljarna som står nere på stan, man blir påhoppad i snitt 3 ggr per dag man går på stan. Samma killar varenda gång.
Idag hände följande.

S: - Får jag bjuda på lite godis.
J: - Nej tack, jag har redan pratat med er så många gånger.
S: - Strålande!

Ja, strålande, verkigen. Mutter, mutter. Nästa gång ska jag ha en tröja med något lagom rabiat tryck på.

Kommentarer
Postat av: Tella

Det står ett par såna där säljare på centralen i Gbg också. De försöker pracka på mig Telenor varje gång jag går förbi. Med tanke på att jag ibland får vänta nån timme på tåget så blir det flera förbipasseringar på en vecka...

2008-08-06 @ 19:43:44
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0