Summering av året

Nina hade en liten lista man kunde känna sig utmanad på, så jag kände mig utmanad.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Födde barn, inget man gör varje år precis.. eller jo, jag tycks ju ha startat den traditionen ;)
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften så det var inte så komplicerat att hålla dem heller.
Vilka länder besökte du?
England, eller Storbritannien för att vara mer korrekt.
Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En kall öl en ljummen sommarkväll. Ett jobb skulle sitta fint också.
Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Tveklöst 9 januari då Lovisa föddes.
Vad är det bästa som hänt dig år 2008? 
Att få Lovisa, lätt det bästa alla kategorier.
Största misstaget? 
Inget, jag är ofelbar ;)
Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Inget allvarligt, jag har bara ägnat ännu en stor del av året till att bocka av graviditetsbesvär på listan ;)
Bästa köpet? 
Ehhh, har ju inte köpt så värst mycket, men barnvagnen har varit bra att ha.
Vad spenderade du mest pengar på? 
Kläder och saker till Lovisa.
Vilken var din favorittrend?
Leggings räddade min sommar, sen att jag absolut inte passade i det är en annan historia.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Ett år jag inte ägnat så våldsamt mycket åt musik så njä. Kanske Silvios egenkomponerade bajssång, den är lätt oslagbar.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Allt jobb med mig själv senaste åren har verkligen gett utdelning. Och vem kan vara ledsen med en Lovisa?
Har du förändrats mycket?
Både ja och nej. Jag är fortfarande samma Emma, men har även blivit förälder med allt vad det innebär.
Vilket plagg använde du mest?
Mysbrallor!
Blev du kär i år? 
Nej, jag får dras med förra årets kärlek ;)
Favoritprogram på tv? 
Diverse dregelframkallande matprogram.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag tycker inte om att hata. Men saker jag ogillat väldigt mycket under året är bilar.
Bästa boken du läste i år? 
Minns knappast vad jag läst och om jag bortser från böcker jag läst tidigare så var nog Flyga drake bästa i år.
Något du önskade dig och fick?
En underbar lite tjej.
Något du önskade dig men inte fick?
En son så jag slapp en favorit i repris ;) (Inte ett helt seriöst svar)
Årets bästa film?
Har sett typ två filmer i år, så ehh.. Sex and the city?
Ett uttryck du missbrukat 2008:
Senaste tiden har ett uttryck missbrukats mycket.. Faktiskt!
Något som du irriterat dig på under året?
Hur sjukt lite pengar man får som föräldraledig.. och då är det ändå mer än a-kassa. Usch..
Vad gjorde du på din födelsedag 2008? 
INget utöver det vanliga slappa, sova, spela lite WoW, pussa på Lovisa, vara arg på katten.
De bästa nya människorna du träffade?
Inte några nya bekantskaper direkt, men lärde känna Silvios familj det här året och det är bara positivt :).
Favoritmånad? 
April, den korta lilla tid av året jag mådde relativt bra fysiskt sett.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, jag har haft det bästa året i mitt liv. Jag hoppas innerligt att det fortsätter lika bra nästa år också.

Kommentarer
Postat av: Tella

De bästa nya människorna du träffade?

Inte några nya bekantskaper direkt, men lärde känna Silvios familj det här året och det är bara positivt :).





Tja du kan väl inte skriva annat här när vi kan läsa det allihop ;)

2008-12-27 @ 19:30:03
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Man kan se det så ;)

Men det har verkligen varit ett stillsamt år gällande nytt folk :)

2008-12-27 @ 21:09:44
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: SeraG

Hmm... Flyga Drake, den glömde ju jag! Den är ju fantastiskt bra ju! Finns så många bra böcker och jag glömmer alltid bort dem för det ligger alltid en ny bok på nattduksbordet. Men en med grymt målande och vackert språk var Bodil Malmstens "Priset på vatten i Finistêre". Lättläst, lite rolig och som sagt väldigt målande språk. Kanske inte din genre?!

2008-12-29 @ 23:04:52
URL: http://queserag.blogspot.com
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Sara: Låter helt klart som en bok för mig, tack för tipset :). Är ju lite smått besatt av ett bra språk i böckerna så den får hamna på listan för framtida böcker.

2008-12-29 @ 23:15:04
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0