Yttepytte piggare idag

Har sovit lite mer i natt, dock marginellt mer. Det var ju återigen en liten tjej som inte alls ville sova. Fattar inte. Innan var hon jätteduktig med att somna någorlunda tidigt på kvällarna. Nu är det fullt ös långt in på småtimmarna. Jag hoppas att det är de där växande tänderna det beror på. Nu dyker det upp nya lite mest hela tiden, det måste ju vara superjobbigt för henne och det märks för hon gnager på allt hon kommer över.

Nu känns det som att den stora klappjakten har börjat. Vad ska man köpa för julklappar? Lovisa får mest kläder i julklapp från oss, det känns mest akut för tillfället. Eftersom hon ändå fyller år strax efter jul kan hon få lite roligare saker då istället. Vad nu en sån liten skit tycker är kul? Roligaste hon vet är ju att leka med Silvios skärp, dra i mitt halsband, plocka ut böcker från bokhyllorna samt gnaga på böcker. Extremt lättroad.
Tänkte ta en tur till Samarkand om någon vecka eller så. Där finns ju allt man behöver i affärsväg, jättestor leksaksaffär, klädaffärer osv. Vet dock inte om jag vågar ta med Silvio in i leksaksaffären, det slutar nog inget bra. Han kommer att lägga sig på golvet och grina som en småunge om han inte får en massa Star Warsprylar.

Jaja, idag händer nog inget utöver det vanliga. Lite plock, någon maskin tvätt. Lite dammsugning tänkte jag mig. Kan ju vara trevligt att göra sånt innan det blir allt för smutsigt, nu är det mest lite smulor och så.
Jag har gett upp om foglossningen, nu gör det bara ont hela tiden oavsett. Det kvittar hur mycket jag vilar och är stilla, det gör lika förbaskat ont ändå. Jag vet att det inte är bra att belasta, men jag gör ju knappast något betungande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0