Jag hatar bilar

Min bilhistoria...

Min favoritbil underkändes på besiktningen i höstas, det skulle vara ganska enkelt och billigt att laga det som var fel. De ringer från verkstan och säger att det kommer kosta 7000-8000 ehhh., liite väl dyrt.
Det hela slutar med att jag köper en ny bil för 5000 istället. Den gick inte heller igenom besiktningen, men snälla svärfar fixade alla problem och den är ok sen två veckor tillbaka.
Nu lånade jag ut bilen till en bekant igår för han skulle flytta, han ringde nyss och säger att bromsarna är helt paj, men att han fixar det nu på en gång så att det är gjort som tack för hjälpen. Det blir ju lite att betala, men skönt att det blir gjort.
Men alltså, kan inte saker bara sluta gå sönder, det är så satans tröttsamt. Jag ska nog gå med i en bilpool istället och bara ha bil vid behov. Vad kostar det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0