Någorlunda flyttade

Förra helgen flyttade vi till vår nya lägenhet, så jäkla skönt att flytta från jordens minsta tvåa till en stoooor fyra :). Flytten tog äckligt lång tid, mest för att vi flyttade från fjärde våningen till fjärde våningen, inte en hiss i sikte heller. Sen var vi lite kort om folk :(. Om alla som lovat att hjälpa till faktiskt hade gjort det så hade det gått som smort och mina vänner kanske inte hade hatat mig fullt lika mycket.
Sen det där med att packa upp, jag tror inte riktigt jag vet vad det betyder, vi bor fortfarande i nåt slags nerpackat tillstånd. Tänkte nästan säga att vi i alla fall har packat upp det nödvändigaste, men det vore faktiskt att ljuga och ljuga är fult.
I helgen var vi på roadtrip, vi skulle till Silvios föäldrar för att hämta hem min bil som käre svärfar varit snäll nog att laga. En resa som borde ta max 3 timmar blev dubbelt så lång. Det var snorhalt så det gick inte att köra särskilt snabbt, och dessutom hade vi ingen jävla aning om vart vi skulle. Jag trodde grabben hade koll så jag gjorde inte pp resvägen i förväg som jag alltid brukar. Suck, man lär sig av sina misstag, men det är ju kul att åka minst 10 mil extra i halkan bara för att. Eller inte!

Igår på hemvägen hämtade jag också Lovisas vagn, äntligen!! Så idag har vi varit ute på premiärpromenaden. Det gick skitbra, hon somnade omgående och sov gott, gick ca 2 timmar, Lovisa fick lite nya kläder då hon växer som fan, men sen tyckte hon inte att det var så kul längre utan gallskrek.
Jag kände ju inte heller för att slänga upp tuttarna på stan hur som helst så vi gick hem. Måste komma på en bra lösning för det där. Självklart försöker jag se till att hon är fullmatad när jag beger mig, men eftersom den där ungen saknar botten blir hon vrålhungrig när som. Och vrålhungrig har aldrig varit ett mer passande uttryck med tanke på hur hon låter när hon blir hungrig.

Dags för lite kvällmat nu dock, jag övar stenhårt på min nya roll som morsa och lagar falukorv med makaroner. (Ja, det är faktiskt gott också ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0