Första skälvande inlägget

Dags att starta upp en mindre anonym blogg. NU har min mammaledighet börjat på riktigt och därmed kommer den här bloggen bara innehålla en massa strunt om vad jag och min dotter slår ihjäl våra dagar med för trams.

Onsdagen den 9 januari 2008 föddes min lilla ögonsten Lovisa. Hon var en riktig dunderklump som inte var det minsta intresserad av att se dagens ljus, hade hon själv fått välja hade hon säkert legat kvar i ugnen ett bra tag till.
Nåväl, första natten på bb fick hon smeknamnet fröken Hallonsnöre av mig. Jag vet inte alls varifrån det kommer, men det passar henne. Och jag, jag är bara mammagrisen, eller ska jag kalla mig ammagrisen nu? Fast jag är väl snarare en mjölkkossa ;).

Vi får se vart den här bloggen leder, jag pysslar med lite av varje, tröttnar fort på det mesta tyvärr. Det kommer också innehålla en del om min viktnedgång som jag försöker se optimistiskt på. Jag gick upp 35 kg under graviditeten och de plus lite extra jag hade från start ska bort på ett eller annat sätt. Första etappen blir att få hem vagnen och ge mig ut på långa svettiga rundor tills jag tröttnat på varenda gata i den här stan.

Idag kör vi softislördag, söta fröken har sovit ett bra tag. Har inte bebisar nån som helst regelbundenhet i sin sömn? Hon sover superdåligt ett par dagar för att sedan sova bort flera timmar i stöten.
Bebis pappa gick till en kompis ikväll för att ta en öl, han sa att han skulle komma hem tidigt. Får hoppas på det, vem vill liksom slita sig från sötnosen allt för länge?

Tillbaka till soffan och försöka styra upp flyttpackning, ögonbrynsnopping, benrakning och fotbad.

Kommentarer
Postat av: Michael

Får väll vara den första som välkommnar dig till "bloggvärlden"

2008-01-21 @ 01:34:59
URL: http://www.metrobloggen.se/tidningsbud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0