Festlig gårdag

Igår var det verkligen fullt ös hela dagen. När vi hade ätit frukost osv gick vi ner på stan för att skaffa lite stuff, köpa inflyttningspresent och träffa Lindha och Karin så att de fick se Lovisa.
Sedan var vi hemma ett par timmar och gjorde oss iordning, jag inser såhär i efterhand att jag borde passat på att sova.
Nina var gullig och ställde upp som barnvakt, hon skulle titta på melodifestivalen med sin familj så de hade ingenting emot en extra gäst. Sen bar det av till max för middagsätning och sedan fest. Jag började kvällen med att utforska alkoholen och tog ett litet glas bål, visserligen körde jag, men skulle inte köra på ett par timmar så jag tänkte att det kunde vara ok. Det värsta var att jag kände av att jag druckit det där glaset, haha, hur mycket alkohol har man i bål liksom?! När det ändå hade börjat gå utför var jag dessutom tvungen att prova att röka, jag tog ett yttepyttebloss, hade jag tagit ett ordentligt hade jag väl bara hostat och mått konstigt. Det kändes mest konstigt, det sitter inte i fingrarna längre. Sen var det kul hela kvällen att bara träffa alla vänner och prata lite skit även om nästan alla på ett eller annat vis vill prata graviditet/förlossning/bebisar osv.
Runt 12 började Silvio (!) sakna Lovisa för mycket så då åkte vi hem, hon hade skött sig exemplariskt under kvällen. Tänkt om hon var sån hemma också.
Silvio hade köpt ett gott vin till festen och det var en del kvar så jag tog mig faktiskt ett litet glas vin när vi kom hem och Lovisa hade somnat. Det var mumsigt :D

Idag är jag bara toktrött, men ska ändå försöka få lite gjort under dagen, typ storhandla, köpa en grej till diskmaskinen så jag slipper diska allt för hand osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0