Jag borde bli politiker

Okej, nu ska jag gå emot allt man "bör" tycka. Det är skittråkigt att vara mammaledig! Man får inte ens sovmorgon, för då har man en liten kickboxare i sängen som vill ha all uppmärksamhet och mat. Jag råkar inte ha ett överflöd av arbetslösa/föräldralediga kompisar som vill slå ihjäl en massa dötid. Man har absolut inga pengar alls, eller inte särskilt mycket så man kan inte vara lite lagom hemmafruglammig och shoppa bort dagarna. Därför tänkte jag såhär, jag kan ju inte gärna tvinga mina vänner att sluta jobba eller skaffa barn, jag kan inte tvinga mitt barn att sova länge på mornarna. Däremot kan jag få mer pengar så min plan är att bli politiker och lobba för att höja föräldrapenningen. Apsmart va?! Fast då kommer jag ju jobba och behöver ingen föäldrapenning så ehh.. det får va. (Fast shoppa hade varit kul även om utbudet suger i den här stan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0