Bakslag

Idag kom posten. Med posten kom ett brev från hyresvärden. De ska bygga om en massa lägenheter, vår bland annat. Till en väldigt mycket sömre lösning. Det finns tre positiva saker med ombyggnationen.
- Hiss
- Större och fräschare kök
- Större och fräschare badrum

Där tar det positiva slut och kan inte ens kännas ok med tanke på de försämringar som görs.
- 7 m2 mindre yta.
- Vi får byta ut vårt stora sovrum mot ett som jag inte ens med gott samvete skulle ställa in en spjälsäng i. Cellskräcksvarning.
- Massa höjd hyra såklart.

Nej, det här känns verkligen inte ett dugg bra. Jag orkar inte dra igång hela flyttcirkusen igen, men jag inser att det är nödvändigt. Vad ska man med en fyra till om rummen är så små så man ändå inte kan bo i dem? Just nu har vi det minsta rummet som datorrum, för det rä alldeles för litet för att vi skulle kunna använda det till något annat. Då ska de slå på stort och bygga ett ännu mindre sovrum.

Alltså, ibland undrar jag hur de tänker. Visst det ska vara tillgängligt och handikappsanpassat badrum etc etc. Men varenda jävel här i världen sitter inte i rullstol och behöver de lösningarna.
Jag känner mig bara uppgiven och överkörd. Hur vore det att fråga sin a hyresgäster om nånting nån gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0