Jehopp

En hel massa blev tvättat idag, 4 maskiner. Tyvärr finns minst lika mycket till så det blir ett par tvättdagar, tar ju lite tid för skiten att torka också. Nu är det strax kvällsmat, ska bli gott. Är rikitgt hungrig nu faktiskt.
Blä, förkylningen är riktigt sugig. Jag ska gnälla lite på alla er som går sjuka till jobbet och smittar ner Silvio så han drar med sig en massa baciller och annat elände hem. Ja, jag vet att man inte har råd att vara hemma i 'onödan', men det här börjar fan bli löjligt.
Sen blir det Primo Paolo ikväll också, Paolo Roberto gör något vettigt på tv. Jag skulle inte heller bli särskilt ledsen över att åka till Italien och ägna mig åt en massa god mat.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så kan vi gnälla lite på den som sköter termostaten på jobbet också, jag kan tänka mig att hälften av bacillerna dyker upp av förkylningar orsakade av den fullständiga iskyla som råder där ;)

2008-11-04 @ 21:08:46
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Tella

Då kan jag passa på att uppöysa om att förkylning orsakas av VIRUS, inte baciller, och att de virsen skiter im det är kallt eller varmt, du blir smittad genom luften, det du tar i och ditt dricksvatten. För du trodde väl inte att filtren i reningsverket rensar bort ALLT?



(Tella smyger tillbaka in till sig efter att ha varit syster präktig)

2008-11-04 @ 22:00:39
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jag vet att förkylning orsakas om virus, jag hade tom en liten föreläsning för min käre sambo härom kvällen :), men bassilusker låter lite lättsammare:).



Så, det är nån jävel som hostar i mitt dricksvatten.. Nä nu jädrar..

2008-11-04 @ 22:03:13
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0