Precis vad jag behövde

När jag googlade efter nåt helt annat i morse halkade jag in på en städblogg! Haha. Ganska kul i sig, särskilt då det visar sig att personen som står bakom bloggen egentligen är lika hopplös som mig och avskyr städning lika mycket som mig, men som nu har ett skinande rent hem tack vare några små knep.
Knepen går väl i mångt och mycket ut på att man gör lite småsaker då och då så håller det sig hela tiden rent. Typ hälla rengöringsmedel i toan så att det får verka när man står i duschen. Passa på att torka av handfatatet när man ändå är där osv osv. Personen länkade även till en amerikansk blogg där man skulle göra någon slags 15-minutersmetod med allting som är tråkigt. Man bestämmer sig för att städa, bokföra, eller vad det nu kan vara i 15 min, ställer en äggklocka, och när den ringer är man oftast så inne i vad man gör att man fortsätter en stund till.
Äsch, svammelinlägg igen uppenbarligen.
Men det kanske passar mig. Igår fick jag ont bara av att dammsuga vardagsrummet så jag kan ju inte göra några större underverk på en gång. Så jag skulle behöva anamma det där med att göra lite hela tiden utan att jag märker det ;).

Förresten tycks Växjö vara orten utan snökaos. Det står ju varningar i alla tidningar om snöstormar och sånt ofog. Här dalar små flingor sakta till marken och så värst mycket mer dramatiskt än så är det inte.

Silvio jobbar till 20 den här veckan. Seeeegt. Blir så långa dagar då, men, men. Jag ska nog klara mig. Det är oftast värre med Lovisa som blir gnällig på kvällskvisten när hon upptäcker att pappa inte är hemma.

På fredag vankas det fest också minsann. Stor personalfest. Hoppas på att det kommer bli sketatrevligt, men det blir det nog. Ingen ny liten outfit dock tyvärr. Jag plockar ut ungefär 3000 kr mindre den här månaden mot vad jag brukar så det blir stram budget som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0