Gäsp

Det blev mindre bra med sömn i natt. Lovisa var som sagt rejält snuvig och gnällig. Efter en lång stund uppe somnade hon som tur var om och vi fick sova några timmar till. Dock blir man ju aldrig helt utvilad när sömnen blir så uppdelad.
Idag låter hon lite bättre och inte lika täppt, håller tummarna att det var det värsta och att hon blir bättre.
Idag ska vi vara tråkiga och städa en massa, katten börjar bli allt för oregerlig så det blir en ordentlig genomgång av köket. Nu har den rackaren börjat hoppa upp på bänken också och där kan han hitta nån gammal halvrutten matrest i diskhon eller så. Låter han den ligga kvar där? Nej, han äter upp den. Sen spyr han. Helt ologisk följd va?
Vi måste hitta någon bra lösning för sophantering också. Han river ju sönder soppåsar och äter ur dem. Sopskåpet är nu väl försglat, men det är så väl förseglat så att det är för krångligt att öpnna även för oss. Skulle vara skönt med någon fristående anordning som han ändå inte kan ta sig in i. Jäkla katt alltså. Han får ju hur mycket kattmat han vill och är pigg glad och välmående. Vad tusan ska han med sopor till?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

En fråga jag också ställt mig... Min kattjäkel drar ut resterna i diskhon på golvet och sprider ut dem över hela lägenheten när jag inte är hemma.. Suck. Tålamod, tålamod

2008-10-26 @ 11:41:01
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Tålamod? Tålamod? Nä, det är slut ;P



Jag får se mig beegrad och inse att jag måste bli hyperpedant för att det här ska lyckas.

2008-10-26 @ 11:50:38
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Köp en sån där hink som jag har fast med ett lock som går att stänga till så kattf**n inte kan öppna det, sen behöver ni inte ha sopskåpet låst mer. Å andra sidan är det väl snart läge att säkra alla lådor o skåp så inte Lovisa kan ta sig in till såna där roliga saker som kemikalier och knivar och plastpåsar ;)

2008-10-26 @ 12:26:06
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Just med tanke på saker som kan vara farliga för Lovisa så finns egentligen inte så mycket mer än ett grytskåp i hennes höjd.. och det där sopskåpet.. som är trasigt så hmm.. får hitta på någon lösning. Men katten är en jävel på att öppna det mesta. Suck, men skulle vara smidigt med någon tunna med pedallock på eller så.. men den måste vara stadig så han inte tar sig in.

2008-10-26 @ 12:56:04
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0