Höst på riktigt

Oktober klampar på idag. Tiden går väldigt snabbt nu tycker jag, hinner knappt med i svängarna.

Fick brev från serviceresor också angånde erstättning för vår färd till Lund förra månaden. Inga pengar än så länge, men ett meddelande om att det inte blir någon ersättning för min följeslagare (Silvio) då han inte är godkänd på remissen. Ibland blir man bara less och undrar om medmänsklighet existerar. Dock anade jag att det skulle bli så. I fortsättningen tar vi dock bilen, som nu på måndag, de ekonomiska förlusterna blir inte lika stora på så vis.

Idag ska jag försöka fixa lite grejer som väntat alldeles för länge. Silvio kommer hem ganska tidigt, han ska till ortopeden och få sin protes tillfixad i eftermiddag så han kommer hem sen. Jag ska då ge mig ut på jakt. Dels ska Lovisa få en resesäng. Det har behövts. Både om vi är iväg någonstans länge eller om hon har barnvakt en kväll så behöver hon komma iväg lite i lugn och ro för att sova. En vanlig säng går ju inte att lägga henne i, det slutar i blåslagen bebis.

Imorgon är det besök hos barnmorskan igen, sen tänkte jag ta en sväng till ikea, NIna var givetvis på så vi åker när hon slutat jobbet. Äntligen kan jag inhandla lite prylar så vårt hem blir lite mer barnsäkert och lite mindre elförande ;). Jag förmodar att det mest blir prylar till Lovisa :).

Fredag är det inplanerat en fika med Debbie och hennes lilla dotter. Hoppas dock att jag har tillfrisknat, jag vill inte smitta ner dem med den här otäcka förkylningen. Vi säger varenda gång vi springer på varandra att vi måste ta en fika, nu ska det baske mig bli av. Hennes dotter är knappt en månad yngre än Lovisa så det blir ju en del jämförelsesnack :).

Inatt sov jag riktigt bra, och äntligen i sängen igen. Ingen hosta. Däremot Silvio drog igång några rejäla hostattacker och flyttade ut på soffan igen då Lovisa blir så himla ledsen av hostandet.

Kommentarer
Postat av: Tella

Inte godkänd? Barnafadern?? Överklaga för i h-e!

2008-10-02 @ 00:28:27
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0