Behöver jag ens säga vad som inte funkade idag?

Om någon inte lyckades gissa så är det bilen. Nu igen. Efter ett batteribyte i fredags gick den som en oljad blixt hela vägen till Silvios föräldrar.
I lördags la Silvios pappa och bror ner lite tid på att fixa till lite småsaker.
Idag skulle vi åka hem. Efter ett par mil svär jag över att stereon lägger av. Känns inte som hög prio just nu att köpa en ny. Efter att ha svurit klart över det inser jag att varvmätaren står på noll. Mycket märkligt fenomen då jag kör. Hinner svära lite till och fundera över om någon sladd glappar, har hoppat ur eller så.
Inte för att jag hinner fundera så värst länge på det. Hela bilen lägger ner verksamheten. Precis vid infarten till Floby. Så där svänger jag in och kan köra prydligt åt sidan.
Djupa suckar och dags att ringa efter hjälp. Silvios bror har precis lämnat av Tella i Floby så allt för långt bort borde han inte vara. Medan vi väntar på honom lyckas vi starta bilen och fortsätter köra. Är den helt havererad känns det skönare att vara i någon som kan liknas vid civilisation. Trodde vi. 50 meter innan gränsen stendör den igen. Felsökning. Kan vara generatorn. Suck.
Efter mycket funderande inser vi att vi inte kommer hem med den bilen så vi får skjuts hem. Skjutsen hem bestod av en liiiten (okej då.. skitlång omväg så vi kom hem ungefär fyra timmar senare än planerat.
Imorgon får de förhoppningsvis ordning på bilen igen. Om inte annat fick vi erbjudande om att byta tillbaka till den numera hela saaben jag har sluppit svära över sen augusti :P.

Roiligare uppdatering om helgen kommer imorgon istället...

Kommentarer
Postat av: Nina

Go Saab ;) Verkligen jättespännande, inte, kan man ha mer otur med bilar än vad ni har eller...?

2009-04-20 @ 10:42:35
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror inte det.. hehe.. Jag får nog snart tipsa Guiness (stavas?) rekordbok :)



Men jag vill ju inte ha den där åbäkiga saaben.. den är så tungkörd.

2009-04-20 @ 12:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0