Detaljer, detaljer

Idag fick Lovisa lunch på dagis. Det hade väl gått lite sissådär. Min annars väldigt matglada lilla tjej har kinkat en del sista tiden. Hon vill inte bli matad, men hon lyckas inte heller äta speciellt mycket själv utan tycker det är roligast att leka med maten. Nåja, det var väl inte det största bekymret.
Det personalen reagerat på var att hon inte ville dricka. Vad säger man? Ungen vägrar ju dricka. Vi har försökt truga henne enligt konstens alla regler sen hon började med smakportioner för nästan ett år sen. Men hon vill inte. Och ärligt talat orkar jag inte bry mig så mycket heller längre. Så länge hon inte tycks lida av någon vätskebrist får det vara bra.
Det som lyckas bäst är sånna där små tetror med sugrör.. men sånna kan hon ju inte leva på. Så vi harvar vidare. Jag vet inte hur många gånger jag försökte förklara att hon inte dricker. Hon kanske tar en klunk eller två sen får det vara bra.

Victor har hållt mig fullt sysselsatt hela dagen. Han är sällan nöjd den lille stackaren. Det ska vara mat, torr blöja, rapad, helst nyfisen och sen kanske, kanske det går bra att sova fem minuter. Någon enstaka gång per dag slår han på stort och sover en timme. På nätterna händer det att han sover två, ibland tre timmar.
Enormt påfrestande.
När Lovisa var i samma ålder blev hon äntligen nöjd och belåten. Det var när jag slutade med mina amningsförsök och helt gick över till ersättning. Hon blev mätt och nöjd.
Victor går det ju inte riktigt att utöva den taktiken på.

Kommentarer
Postat av: Tella

Testa att låta Lovisa dricka med sugrör ur vanligt glas...kanske funkar...

2009-04-21 @ 14:54:39
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma

Det har hon gjort och det funkade ganska bra. Hon vill ju inte dricka så värst mycket alls och hon borde ju lära sig att dricka ur pipmugg eller glas. Tror inte dagis är särskilt lyriska över att hon ska behöva ha sugrör.

Men, men. Hur man än vänder på det får hon ju i sig tillräckligt med vätska så det känns dumt också att bråka med henne om det för sakens skull.

2009-04-21 @ 15:01:44
Postat av: josse

Ni kanske kan hälla i vatten i tomma tetraförpackningar, luras lite ;)

2009-04-22 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0