Ett dagisbesök senare

Snacka om att jag kände att Lovisa var borträknad. De hade tagit bort hennes hylla i hallen (eller hyllan finns väl kvar, men hon hade ingen plats längre) och sen sa de att de räknat med att vi skulle höra av oss med lite mer framförhållning.
Jo, vi hade väl också tänkt planera in det lite bättre tidsmässigt, men vi snackar fortfarande om en plats vi varit tvugna att betala för hela tiden.
Jag förklarade också att Silvio kommer böja jobba på måndag och jag vill inte ha med mig Victor på dagiset, det får räcka med de virus han kommer att exponeras för genom Lovisa.
Nu är ju inte heller Lovisa den mest komplicerade ungen att lämna av lite varstans. Så under den 1½ timme vi var där idag brydde hon sig inte om mig alls. Hon hade fullt upp med att spana in de andra barnen, fröknarna, sanden.
Jag fick istället leka med de andra barnen som tydligen inte ratade mig lika mycket :P. Sen blev hon lite gnällig när vi skulle gå hem. Inskolning är som sagt det minsta problemet. Jag skulle nog utan problem kunna lämna henne där helt själv.. men, men. Imorgon ska vi dit igen och sen får vi planera upp hennes tider framöver. Hon kommer ju att vara där tre dagar i veckan och då klockan 9-14.

Eftersom Lovisa redan är "rastad" idag behöver vi inte fundera mer på det. Så idag blir det lite mer städning. Det är mycket sannolikt att vi åker till Silvios föräldrar i helgen så då vill jag få ordning här innan dess för sen blir det om möjligt ännu mindre tid över för städning.

Kommentarer
Postat av: Tella

Åh vad kul om ni kommer upp! Vi får träffa er alla och ni får lite miljöombyte!

Rökningen är ju dessutom förlagd utomhus numera, så det luktar inte riktigt lika mkt längre...vädringsprocessen är i full gång :P



Skönt med barn som inte krånglar vid inskolning, finns inget jobbigare än barn som sitter i 2 timmar och bara skriker efter mamma eller pappa för att föräldrarna aldrig aldrig aldrig har lämnat bort dem ens 5 minuter...

2009-04-16 @ 14:46:10
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra med utomhusrökning :), Victor är ju lite extra känslig. Nu hänger det bara på om de får igång min bil imorgon.. annars blir vi hemma.



Lovisa har ju alltid flängt runt på allting, haft barnvakter och sånt så hon är ju enkel. Tror det kan bli svårare med Victor som blivit mer mammig/pappig då vi varit lite isolerade och de han träffat i övrigt har ju bara gjort onda saker på honom.

2009-04-16 @ 15:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0