Jag kunde inte låta bli

Josse hade en lista och medan min dotter har övervakad frukstund kan jag ju besvara frågorna.

Du heter: Emma Charlotta Margareta Rosenqvist
Smeknamn: Emmut, Emmisen, Emmsa-Pemsa..
Beroende av: Socker?
Vad behöver du mest just nu: Sova.
Vad tror folk om dig? Folk tror lite allt möjligt om mig.
Stämmer det? Men hittills kan jag inte påstå att det har stämt.
Vad får du oftast komplimanger för? Öhhh... just nu är det nog ingenting. finns inte så mycket att ge komplimanger för om man ska säga rent utseendemässigt. Men back in the days var det alltid rumpan. Den är ju förvisso likadan som innan och har växt proportioneligt med resten av mig.
Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är bäst.. dumt att ljuga.
Hur imponerar man på dig? Genom att inte förställa sig utan vara sig själv, både med bra och dåliga sidor.
Brukar du skratta för dig själv? Ja, det händer nog lite titt som tätt.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Något från Telenor om nån nätutbyggnad eller nåt.
Var bor du? I en stökig lägenhet på fjärde våningen.
Trivs du där: Ibland, ibland inte. Det där växlar, men oftast trivs jag.
Äger du några converse: Tror de har klarat sig undan diverse rensningar.
Sprit, cider, vin eller öl: Måste man välja? Då väljer jag bort cider.
Vad har du för mobil: SE W880i (eller?)
Nästa mål i ditt liv: Ett jobb?
Hur svarar du i mobilen: Aa det är Emma.. eller om det är någon mer bekant så blir det mest ett 'hallå'.
Vem ringde du senast? Någon tant på Försäkringskassan.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Jag möttes av en telefonsvarare som meddelade ett personen jag sökte var på lunch.
Antal timmar sömn inatt: 7 kanske. Lätt ett rekord. Så mycket sömn var det längesen jag fick.
Sov du ensam: Nej, jag trängdes med Silvio och Victor.
Brukar du komma i tid: Jag har som ambition att komma i tid. Räcker det?
När mår du bra: När jag har sovit ostört i 9 timmar.
När blev du fotad senast: Vet inte. Brukar lyckas hålla mig borta :P
Hur känner du dig nu: Trött och sliten.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: Fötter är ganska äckliga. Bebisfötter kan vara lite söta, men sen får det vara nog.
Vad saknar du: Att vara pigg. Och så saknar jag att rida. Det ena brukar leda till det andra.
Favorit dryck på morgonen: Oboy.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 23 i bästa fall.
Är du blyg? Ja.
Sysslar du med någon idrott: Barnvagnspromenad. Nej.. inte annars. Det där med hästeriet ligger lite på hyllan just nu.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Svarar som Josse, attraktion vid första ögonkastet, absolut.. kärlek tar lite längre tid.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Höhö.. bara barnförbjudna saker.
Är du nöjd med ditt liv:  Jovars.. det har ju blivit bra mycket annorlunda än jag tänkte mig, men det behöver ju nödvändigtvis inte vara negativt.
Vad är det värsta du vet?  Just nu diverse myndigheter som ska krångla. I ett vidare perspektiv är det ju krig och elände osh allt annat skit här i världen.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?  En hundralapp kanske, allt annat är nödvändigheter.
Vad längtar du till? Victors nattsömn.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jepp. Aboslut.
Vad är det finaste du fått? Barnen. De kanske inte direkt räknas in i kategorin saker jag fått, men de är ju finast.
Om ett år?:
Lite mindre mammaledig, lite mer i jobbsvängen och förhoppningsvis lite plugg på det.
Du samlar på: Allt?!
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen.. jag svär en stund, skriver ett blogginlägg och sen får det vara bra.
Har du strumpor på dig nu: Ja.
Är det okej att gråta: Varför skulle det inte vara okej?
När grät du senast: Det kom en halv tår innan när någon unge på drog en snyfthistoria hos Oprah.
Har du piercing: Hål i öronen är det närmaste.
Vill du gifta dig: Ja, helst.
Vill du ha barn: Förutom de jag har? Ja.. men jag vet inte om det skulle fungera rent praktiskt så det får vara så länge.
Är du bra på att laga mat: När jag väl orkar engagera mig och hålla mig i köket under tiden matlagningen pågår brukar det bli gott. Annars kanske det får lite mörka nyanser :P.
Är du flygrädd: Nej.
Hur vig är du: Vig? Nej. Inte alls skulle jag nog säga.
Vilken är din favoritglass: Piggelin såklart.
Tror du på ett liv efter döden: Jag har lite svårt att ge ett bestämt svar på den frågan då jag inte vet vad som avses med 'liv'.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, men inte med varandra.
Vilken ögonfärg har du: Blåa
Röker du: Inte längre. Men passiv rökning är ju också rökning...
Hur ofta tränar/motionerar du: Inte alls.. eller ja.. det blir ju promenerande i stort sett dagligen.
Vad är det viktigaste i livet?: Att ta vara på livet, njuta och ha det roligt =) (Orkade inte ens ändra Josses svar) Tillägger att inte planera och ha för stora förväntningar.. det är det som bara hänt som varit det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0