Kors i taket

Victor har slagit på stort och sovit nu hela förmiddagen. Jag har äntligen fått lite lugn och ro för mig själv. Den varar dock inte så länge till för om en stund är det dags att hämta Lovisa igen på dagis. Jag hade tänkt ha henne hemma idag eftersom hon knappt åt eller sov igår, men efter en god natts sömn var hon sitt vanliga jag i morse... en lite snorigare variant kanske. Men så länge barnen inte är kräksjuka, febriga samt orkar delta i aktiviteterna får de typ vara hur sjuka som helst i övrigt.
I eftermiddag är det dags för bvc-besök med Victor. Han ska få sin första vaccination och så är det en något försenad tvåmånadreskontroll. Det ska tydligen vara två vaccin idag, dels det gamla vanliga som Lovisa också fått sen ett nytt mot stap..(äsch.. några jäkla bakterier som är genomjävliga), något som införst sen nyår. Positivt tycker jag! Hoppas han inte får ont och feber av vaccinationera.. känner att jag inte riktigt orkar det också.

Sen håller jag tummarna lite extra hårt för Silvio idag. Tydligen var det lite provjobbning som gällde först så idag får han veta om han får jobbet... det va ju ganska höga prestationskrav, men jag hoppas att han klarar det. Vi behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0