Min ork är definitivt slut

Idag har jag haft två stycken jävligt gnälliga barn. Den ena har dock varit på dagis ett par timmar, men har varit gnällig ända sen hon kom hem. Victor.. ja, han är som vanligt.. han sov en liiten stund.. när Lovisa spydde. Annars har han gnällt hela dagen och som vanligt hjälper ingenting. Inte mat, torr blöja, rapa, ligga, vagga, vagga lite mer.
Fick i Lovisa lite mat och la henne eftersom hon aldrig sov innan.. men gissa vad... hon gnäller.
Jag önskar så innerligt att det någon gång blir någon rätsida på Victor. Om han någon gång skulle kunna vara lite nöjd och belåten skulle allt vara så mycket enklare. Vi vuxna skulle vara lite mer utvilade och det hade inte varit några problem att ta hand om Lovisa de få gånger hon faktiskt gnälle lite. Allt som oftast är hon ju en riktig solstråle.

Jag vet att vi i Sverige har ett väldigt förmånligt system som gör att man kan vara hemma med sina barn.. men just nu skulle jag önska att båda föräldrarna fick vara hemma. Jag var helt slut redan när vi var hemma båda två.. nu är jag redo att rymma hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0