Spyfärdig och svimmig

Ungefär så känner jag mig just nu.. det bara snurar i huvudet och jag vill spy. Försäkringskassan alltså. Alla som inte orkar läsa om gnäll, gnäll, gnäll utan bara vill läsa små söta anekdoter om mina barn kan ju titta in här om ett par veckor igen.

Idag borde vi ha utbetalningsdag. Inte en krona har vi fått. Någon av oss. När man begär föräldrapenning får man information om att gör man det senast den 20e så är man garanterad att få pengarna på utbetalningsdagen. Så det har vi givetvis gjort. Begärt i tid alltså. Det har ju fungerat hittils. Dock inte idag.
Men eftersom inte mycket annat har blivit rätt senaste månaderna så hade vi fått ett brev från en dam/tant/handläggare..ja anställd. Silvio ringde upp henne...

Jag drar lite bakgrundsinformation först.

Mellan 17 januari och 25 mars har Victor vårdats av sjukvården på sådant vis att vi inte behöver ta av den vanliga föräldrapenningen utan ska få tillfällig föräldrapenning. Till förra månades utbetalning tog jag ändå vanlig föräldrapenning eftersom jag ville få utbetalningen i tid. Inga konstigheter. Minst två olika personer på FK har sagt att de ska dra tillbaka de dagarna och ersätta dem med tillfällig föräldrapenning.
Silvio har begärt tillfällig föräldrapenning för Victor från 16 februari då han innan dess fortfarande hade lön. Ingen konstigt med det förutom att någon inkopetent pappskalle har gett honom vabnlig föräldrapenning för Lovisa varenda gång. Och varenda gång som vi påtalat detta så har det ändrats.

Trodde vi.

Just nu finns inte en enda logg, det finns inte en enda liten notering om att vi var och härjade med dem för en månad sedan. Ingenting. Tomt. Nada.

Ungefär som våra bankkonton alltså.

Jo, den här damen/tanten/handläggaren...anställda säger att vi kanske kan få pengar i slutet av nästa vecka. Vi kan ju alltid gå till soc så länge. Uppenbarligen är hon inte särskilt välinformerad om soc regler. Men det blev hon.

Det intressant nu är att damen/tanten/handläggaren..anställda skulle prata med sin chef. Det var för ungefär en halvtimme sedan. Fortfarande inget svar.

Vi har begärt att få pengarna på våra konton idag. Det ligger även krav på att hon eller någon annan av raketforskarna som jobbar där personligen ordnar upp samtliga autogiron och räkningar.

Men mest av allt vill jag att mina barn ska få mat.

Äsch.. jag orkar inte mer just nu, men efterforsningar har visat att man ska anmäla sånt här till JO. Så det kommer jag att göra.

Kommentarer
Postat av: Nina

HEJJA HEJJA! Anmäl puckona!!! Så kan ni få skadestånd på en sisådär 100 000 kr eller nått!

Jävla inkompetenta IDIOTER som sitter där nere och leker gud!!

2009-04-24 @ 13:35:18
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt jävla rätt att anmäla fanskapen! Kunde jag hjälpa er skulle jag göra det!

2009-04-24 @ 19:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0