Sakletarkväll

Nu när Lovisa började dagis igen köpte jag nya nappar att ta med. De har en liten mugg att ha sina nappar i om de behövs när de ska sova. Nåväl, idag lyckades jag glömma att ta med dem så hon fick vara utan napp och hade lite svårt att somna.
Så jag letade givetvis här hemma så jag ska komma ihåg dem imorgon.
Men de finns inte. Någonstans.
Enda stället jag inte kollat på är Lovisas rum så jag hoppas på jackpot där imorgon annars får hon väl ta med sig en 'gammal' napp så länge.
Och eftersom jag inte orkade spela WoW ikväll så tvättade jag lite och matade diskmaskinen ett par vändor. När jag ändå var i farten bytte jag Victors kläder till storlek 74. Han växer så det nästans syns för blotta ögat ;). Bodysarna började bli lite korta i ärmarna och tighta i grenen. Sista storleken nu det fanns mycket av. Tror det finns så han klarar sig nästa också, men sen finns det inte så mycket unisexkläder kvar att välja på.
Det som finns är ett gigantiskt lager avlagda barnkläder. Jag vet att jag egentligen borde sälja det mesta, men jag blir så sentimental och fixar inte det så de får fortäsätta ta plats. Lånar ut gör jag mer än gärna. Annars är det väl bara att hoppas på att barnbarnen kan ha dem ;).
Fast jag såg en ganska cool grej en gång, det var någon som gjort lapptäcken av sina barns kläder så att de kunde behållas ändå av sentimentala själ samtidigt som de gjorde nytta. Men så pysslig lär jag inte orka bli.



Skön sovstil! På nätterna sover han dock i sin säng. Lillskiten är ju så sällskapssjuk så det går inte att lämna honom själv i sovrummet :'(

Kommentarer
Postat av: Josse

Ooh ett lapptäcke var en bra idé men så är det där med tid och tålamod ja... ^^

2009-08-06 @ 08:56:39
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Tella

Han är läskigt lik sin storasyster på den bilden!

Jag har gett bort nästan alla kläder utom såna som man har nåt speciellt minne förknippat med. Det de hade på sig hem från BB ska jag nån dag - när tummen inte sitter så hårt fast och plånboken är lite fetare - sätta i tittskåp.

2009-08-06 @ 10:30:35
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma

Men jag inbillar ju mig att jag har specialla minnan till typ alla kläder.. suck. Att jag ska vara så hopplös.

2009-08-06 @ 20:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0