Bvc: check

I fredags när jag var hos tandläkaren ringde bvcsköterskan och undrade hur det var med oss och tyckte att vi kunde komma in en sväng när de har öppen mottagning.
Idag blev det av. Vi är ju inte direkt flitiga med att gå dit eftersom vi ändå går på så väldigt mycket kontroller åp sjukhuset med Victor. Vi tog ändå lite mått på honom när vi var där och han närmar sig 11 kg med stormsteg, en riktigt rund och go liten kille :).
Vi bokade in besök för 1årskontroll eftersom det är lite utökad undersökning och vaccination då.
Sen undrade jag lite om Lovisa eftersom hon inte varit där sen i somras, men fick besked att hon inte behöver komma förren i sommar igen då det är 2½årskontroll. Finemang. Inga vaccinationer heller förren hon är 5½ tydligen så det är väl bara att luta sig tillbaka och vänta. Nu har jag ju kollat upp det hela.
När vi var på bvc ringde de från tandläkaren också för de behövde flytta min sista operation så istället för på fredag ska jag göra den imorgon. Göttans. Skönt att ha den avklarad, den blir ju inte så omfattande som de tidigare heller.

Inte så mycket mer action än så länge, Victor leker för fullt på golvet. Han sitter jättefint och ålar och har börjar försöka krypa lite. Igår ålade han in under en av fåtöljerna och sen blev han skitsur när jag drog fram honom. Sötnosen :).
När det är dags att hämta Lovisa på dagis blir det en extrapromenad ner till sjukhusapoteket för att hämta Victors medicin.

Till middag tänkte jag försöka mig på att göra canelloni (stavas?), har aldrig provat innan, men ska fylla dem med köttfärssås och ricotta. Spännande. Experimentell matlagning när den är som bäst.

Kommentarer
Postat av: Natha

Meeeeeera bilder på skruttarna tack:) Fan Emma det suger verkligen att jag har så mycket i skolan att jag inte ens hinner sova... för jag har aldrig tid att ta mig ut till er.... Men du.. på dagen på lördag..? Kanske en fika på stan??

2009-12-10 @ 00:39:51
URL: http://jagheternathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0