Massa bus

När jag kom hem från tandläkaren så gick Silvio för att sova några timmar, under tiden försökte jag hålla ordning på busungarna - inte det lättaste.
Nåväl. Jag hade bestämt med Nina att vi skulle ut och åka pulka så hon dök upp på eftermiddagen. Efter att Lovisa mumsat massa frukt, yoghurt och havrefras var vi redo att ta oss an pulkabacken. Silvio skulle lämna tillbaka ett par böcker på biblioteket så han tog med sig Victor på en promenad.
Lovisa älskade pulkaåkningen, hon tjöt av skratt varenda gång hon åkte ner. Hon var också duktig och fattade att hon själv skulle gå upp för backen innan hon kunde åka ner igen.
När vi var lagom trötta och rosiga om kinderna blev det hemgång och nästa punkt på schemat var middagslagning.

Nu har busfröken gått till sängs och jag laddar för en soft kväll. Ska slappa med lite tv-tittande och städa av badrummet lite sen är det helg för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0