Jag har ett förslag

Jag är ju sådär galet arbetslös. Försäkringskassan har än en gång bevisat att de inte har anställt raketforskare. Jag är normalbegåvad, ja lite extra IQ om man ska tro sånna där tester. Helt seriöst, ge mig ett jobb.

Silvio har vid två tillfällen förra veckan varit hos FK för att få sin tillfälliga föräldrapenning. Vid senaste tillfället sa handläggaren att det var lätt fixat, men att hon inte kunde lägga in begäran av pengarna vid tillfället utan att han själv måste fylla i en blankett som ska skickas hem.
Blanketten kom idag. Begärna om föräldrapenning. Just precis det han inte skulle ha.

Så, det kanske finns någon personalansvarig man kan påtala problemet för så att de kan anställa mig istället. Det skulle ju dessutom effektivisera deras verksamhet då jag genom enkel överslagsräkning tror mig kunna klara av fem personers arbetsuppgifter utan några större problem. Detta baseras på att man i snitt måste gå dit fem gånger för att något ska bli rätt och eftesom jag allt som oftast gör rätt från början så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0