Lite lugnare nu

Silvio och Lovisa är ju iväg, Victor har lugnat sig lite och halvsover. Hemsjukvården har varit här. Han har gått upp fint i vikt, låg på bra värde gällande syresättningen och så pratade vi lite om maten. Nu äter han ju ungefär var tredje timme, för vår egen skull skulle vi försöka få honom att äta lite mer sällan. Så målet blir nu att försöka utöka till var fjärde timme i den mån det passar Victor. Det gäller ju att han får i sig ordentligt med mat ändå och fortätter öka i vikt.
Sen har han fått en liten inflammation på ena tumnageln så jag frågade om det. Vi får hålla lite koll på den så att han inte får mer rodnad på tummen och sen kan vi rengöra lite. Och jäklar, mitt hemmaapotek är undermåligt, jag har ingen typ alsolsprit eller så. Galet. Mitt liv går runt på ett paket plåster och några huvudvärkstabletter. Okej, lite mer finns, men ingen sårsprit.
Jag har rengjort ugnen en vända nu, hoppas att det hjälper. Helt rent blev det inte, men så rent det kunde bli. Man får väl vara nöjd med det.
Tänkte mata tvättmaskinen lite, tvätthögen växer i skrämmande hastighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0