Världens roligaste dag

Ska vi ta och utse 12 februari till världens roligaste dag?

Klockan är strax efter lunch och det här är en riktigt pissig jävla skitdag. Den började visserligen bra, jag och Lovisa tågade iväg till dagis. När vi kom dit var det precis dags för utelek så Lovisa fick leka och jag gick en promenad. När jag kom tillbaka var de inne igen och lekte lite, Lovisa och två barn till.

Efter dagis skulle vi till apoteket för att hämta ut medicin och mat till Victor. Apoteket på sjukhuset.. hade jag haft något som helst evtt i huvudet hade jag lämnat in recepten på vårt lokala apotek. Ska göra det nästa gång då det är beställningsvaror. Nåväl. Fick det jag skulle.. Då kom paniken. Det kostade mer än vad jag hade i pengar. Ett väldigt panikartat samtal gick till Nina som snabbt förde över pengarna som fattades. Sen påbörjades projekt ta sig hem med all packning på vagnen. Jag har haft roligare i mitt liv. Jag lovar.
Så, väl hemma igen har jag kort och gott satt Silvio i arbete. Nina vill (givetvis, jag har inga invändningar) ha tillbaka summan jag lånade idag igen, fullt förståeligt då den var ganska stor och hon är lika fattig som oss andra.
Det Silvio har att fixa är alltså att driva in lite skulder, vi behöver ju som sagt betala tillbaka till Nina och sen kan det ju vara tervligt att ha lite mat också i en vecka till.

Så, nä, jag är inte ens på lite bra humör nu eller särskilt trevlig eller nåt annat som ens kan sammankopplas med något som kan ses som positivt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Ni kan anställa min bror som skuldindrivare, haha ;)

2009-02-12 @ 17:03:25
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han kan få en kaka i lön ;)

2009-02-12 @ 17:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0