Jag har en livs levande lussebulle

Allt gick bra igår. När vi kom tillbaka till Victor hade de kopplat ur respiratorn så vi flyttade. Igen. Nu till en mer vanlig vårdavdelning. Så nu har vi ett rum där och sköter en hel del själva. Men det är ett jäkla jobb. Allt ska mätas, vägas och vara på bestämda tider. Sen är det också uppbyggt så att vi alltid måste vara där. Eller det räcker ju med en i taget, men meningen är att man ska ta hand om sitt barn som hemma ungefär. Behöver jag säga hur sega dagarna är? När Lovisa kommer händer det ju mer, då kan man ju gå och leka lite med henne och sådär.
Jag som precis varit salig efter att fått sova i en skön säng fick återigen sova i en patientsäng på Victors rum. Förhoppningen är att Silvio tar nattpasset så jag får lite vila, det blev inte många timmars sömn denna natten. Ett fåtal då personalen var gulliga och tog hand om honom ett par timmar.
Idag har han blivit av med syrgasgrimman och får lite syrgas på måfå genom att han har en tratt brevid sig. Så det går verkligen åt rätt håll.
Vi frågade en läkare igår hur länge vi skulle stanna och beräkningen var en till två veckor så den här lilla resan går förhoopningsvis snabbare än beräknat.

Appropå lussebulle. Lillskiten var bra gul igår. Efter prover så var det dock inte så höga värden så att han behövde solarie. Skönt det, men han ser lite rolig ut ;).

Tyvärr glömde jag kameran på Victors rum så ingen bild idag.

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, då är ni jue snart hemma, sooooft=)

Bilbo hade varit snäll, ingen spya så långt ögat nådde! ;)

2009-01-22 @ 19:33:13
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kattspyfria dagar är bra dagar :). Silvio kommer ju hem en sväng nästa vecka när Lovisa ska till bvc så då får du lite semester.

Skönt att höra att även katten lever och mår bra. Och fan vad jag ska städa när mina 4 veckors vila är över. Innan dess är jag ju lite handikappad.. eller skyller på det ;).

2009-01-22 @ 19:53:41
Postat av: Nina

Ja, det finns jue lite att göra, men tvättrummet är jue klart, haha=)

2009-01-22 @ 20:02:02
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0