Snart hemma

Nu är vi på lite permission :). Hela familjen, hela eftermiddagen. Dessuom är pappa med fru på en helg i Lund så vi träffar dem lite också.
Allt går över förväntan, Victor vill väl också åka hem. Det har gått jättebra utan syrgas, allt annat ser bra ut. Det sista vi bråkar med nu är maten och den går också lite bättre sen han slapp sonden, eller rättare sagt spydde upp den och fick inte tillbaka den.
Om det fortsätter gå bra får vi åka hem på måndag. Jippie. Vi får ytterligare en permission innan dess och då över natten för att se så att allt går bra.
Tanken var först att vi skulle vara inskrivna i Växjö, men nu när det går så bra får vi åka hem på riktigt och bara gå på lite extra kontroller.

Hemma väntar ett spykaos. När Silvio var hemma i veckan hade han roat sig med att torka upp kattspyor i varenda rum. Inte nog med det, katten har spytt på sängar och sånt så det blir en massa roligt tvättande på schemat när vi kommer hem.

Ja, det var nog allt egentligen... eller vi har en "favorit" som brukar jobba nätter. Personen i fråga har varit något överdrivet manisk gällande Victors syrgas. Det var nästan så att personen i fråga bröt ihop igår när den upptäckte att Victor inte har någon syrgas längre..

Att det går så bra med syrgas, mat och sånt är förmodligen för att han inte har sonden längre. Med facit i hand kan vi ju säga att vi borde tagit bort den tidigare. Den stoppade upp för mycket i näsan på honom så han klarade inte riktigt att äta själv då det blev för svårt att andas samtidigt och eftersom han inte kunde andas ordentligt syresatte han sig inte tillräckligt. Men nu verkar allt fungera som det ska.

Kommentarer
Postat av: Erika

Åhh vad kul att höra att ni får komma hem! Längtar efter att träffa er! Puss puss.

2009-01-31 @ 13:14:05
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: Nina

Åh vad härligt, snart hemgång, vi längtar!!!=)

2009-01-31 @ 13:24:04
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag längtar hem till ett normalt liv med allt man är van vid att ha hemma, jag tror tom jag kommer tycka att min säng hemma är skön. Jag kan nästan sträcka mig till att jag kommer tycka det är okej att torka kattkräks ibland. Och galet nog längtar jag efter att städa och få det fint hemma nu när jag äntligen orkar.

2009-01-31 @ 14:20:38
Postat av: Hannah

Skönt att ni snart får komma hem, ska bli så kul att träffa er! Kramkram!

2009-01-31 @ 17:20:51
Postat av: Tella

Jag föreslår att du väntar ett par dar med städningen tills du fått sova ordentligt hemma lite. DÅ mär du ännu bättre och orkar ännu mer.

Skönt att ni får komma hem snart!

2009-01-31 @ 22:46:28
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Nina

The kitty hade pjukat ordentligt idag... Blärk... ! Fattar inte varför, han käkar jue kattmatten, men han har kanske problemmage eller nått...

2009-02-01 @ 12:30:56
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Nina.. åh, jäkla katt. Nåt fel är det ju på honom, men han verkar ju inte må dåligt av det heller. Han växer så det knakar, är pigg och har fin päls osv.. Konstigt, well well. Hem och torka spyor alltså.

2009-02-01 @ 14:08:57
Postat av: Silvio

Han hade tydligen roat sig med att spy ordentligt i Lovisas rum också upptäckte jag ungefär 1 minut innan jag skulle åka tillbaka till Lund sist. Plus att han, på något sätt, har lyckat ha sönder en av spjälorna i grinden till hennes rum också.

2009-02-01 @ 22:35:13
URL: http://www.fumei.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0