Vi finns... faktiskt

Nu har vi tröskat runt på ett antal olika avdelningar på det här sjukhuset. Vi har träffat oändligt mycket olika människor överallt. Men ingenting blir rätt. För alla dessa människor på alla dessa avdelningar har vi varit väldigt tydliga med att vi inte vill ha någon sekretess utan det är fritt fram att berätta att vi finns här. Tror ni det har lyckats? Pappa, som varit utomlands under hela tumultet, ägnade en stor del av gårdagen åt att få tag på oss. Suck. Och än en gång fick vi säga att vi inte vill ha sekretess. Antar att vi fortfarande har sekretess på oss...

Del två i saker som händer här; ni som var på Lovisas kalas minns kanske diskussionen om hur man ska stava Victors namn. Jag tycker att det ska stavas med 'k' för jag tycker att det är mest estetiskt tilltalande. Silvio tycker 'c' eftersom han heter Alfonso också och att det dår passar med mer internaionell stavning. Som om Rosenqvist är så värst internationellt... Nåväl, av alla dessa människor vi träffat på alla avdelningar har EN person stavat med 'c'. Så jag borde vunnit 'stavningskriget'. ;)

Kommentarer
Postat av: Tella

Sekrettes har man väl bara om man har bett om det?? Konstigt sjukhus ni hamnat på, jag sa ju ni skulle komma till oss :P Fast får ni inte ha mobilerna på? Det har ju gjorts en studie på olika sjukhus i landet där de kommit fram till att mobilerna inte alls stör utrustningen så hos oss får man iaf ha dem på, även om de flesta stänger av dem när det är apparater på.

Av nån underlig anledning gick det inte att kommentera på förra inägget så jag skriver här istället att det är skönt att höra att lillskiten mår bättre igen!!

Och jag tycker tvärtom, att Victor med C är mer estetiskt tilltalande, och ja mer internationellt. och varken Rosenqvist eller Fumei är särskilt gångbart i utlandet hihi

2009-01-26 @ 11:48:10
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Nina

När ska Silvio komma hem? Han behöver nog köpa lite mer kattmat och ffa kattsand, tog det sista igår!

2009-01-26 @ 11:49:32
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Allt är hysteriskt mobilfritt. Vi har ju inte ens några apparater på Victors rum som är känsliga eller så.

Och angående sekretess så sa vi första gången de frågade att vi inte ville ha det.



Nina: Silvio kommer hem imorgon så jag ska säga till honom att köpa mat och sand. :)

2009-01-26 @ 11:53:39
Postat av: Tella

Suck. Störtjobbigt. Ska man verkligen behöva gå omkring med en neonskylt i pannan som säger "Ingen sekretess på mig"??

2009-01-26 @ 12:47:50
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej lustigt det med sekretessen, man fattar om folk vill ha det, men om ni sagt till, vad är då problemet? Kan tänka mig att din pappa kanske jagade upp sig för mycket innan han fick veta att ni mådde bra, det hade jag iaf gjort..!

2009-01-26 @ 13:26:51
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo, pappa var ju ganska uppjagad och orolig där innan det löste sig. Silvio ringde ju upp honom och lugnade honom innan jag ringde. Men ändå.. de får ju inte ens bekräfta om jag finns på sjukhuset eller inte. Jobbigt.

2009-01-27 @ 00:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0