Inte skrämmas sådär

Inatt när Victor vaknade så slängde Silvio snabbt ihop sitt täcka och sa till mig att jag inte skulle vilja titta där i. Jag undrade såklart vad som hänt. Då sa han att det var en stor spindel där i. Usch.
Han tog med sig täcket när han fixade Victors mat och kom sen tillbaka.
Allt var frid och fröjd och jag hade svårt att somna om.
När jag frågade honom om detta i morse så hade han tydligen bara drömt om att det var en spindel på täcket.
Tur det.

Nu ska vi göra oss iordning för att gå ner till Linnéparken och softa bort eftermiddagen.

Igår gjorde FK en sån där rejäl tabbe igen. Jag har ju plockat ut föräldrapenniing för Victor som vanligt och har sen efterhand bytt ut de dagarna mot tillfällig förädrapenning när det har blivit sjukhusvistelser. Nåja, ett antal personer har under våren sagt att det ska ordnas. För två och en halv månad sedan fick jag fylla i en blankett för att bytet skulle gå igenom.
Igår fick jag ett bekräftelsebrev på att det var klart. Döm om min förvåning när jag loggade in på banken av en annan anledning och ser att jag ska få en massa pengar. Då har alltså denna stjärnan inte bytt dagarna, förmodar jag, utan bara gjort ytterligare en utbetalning.
Jag borde få behålla pengarna som lön för att jag får lägga ner så mycket jobb på att försöka få rätt på saker som ändå inte blir rätt.
På måndag ska jag orka ta itu med det. Idag ska jag slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0