Jobbig dag / Ikeadagen

Nåja, nu är det gjort. Saker är inhandlade. Det blev skitdyrt och det var alldeles för mycket folk på plats. Hannah och Martin hämtade upp mig och Lovisa på förmiddagen och så styrde vi kosan mot den stora metropolen Älmhult.
Där trängdes vi.
Jag fick tag i allt jag skulle, men kände mig lite missnöjd med en del saker. Till spjälsängen skulle jag köpa en likadan madrass som Lovisa har, den skulle kosta 149 kr, väl på barnavdelningen fick jag se att den var nersänkt till 99 kr. Positivt.
Tills jag skulle hämta den på lagret. Den fanns inte. Så jag frågade om lite hjälp, och det var visst en utgående vara. Kille gav mig lite förslag på andra madrasser, jag rusade upp genom hela varuhuset för att få klämma på alternativen, men det fanns inga provex framlagda. Typiskt. Men den billiga madrassen var ohyggligt tunn så den hade aldrig fungerat så det blev till att punga ut med 399 kr istället för en madrass så nu får Victor sova som en prins.
Matstol skulle han ju ha också. Jag tänkte att det kunde vara roligt med någon annan färg en vit, men även där gick jag bet, det fanns bara vita kvar. Nåja, funktionen är ju viktigast. Till Lovisas stol köpte jag förra året en uppblåsbar stöddyna, praktiskt då den är avtorkbar. Den var också utbytt nu mot en tygvariant. Någon som någon gång lärt ett litet barn handskas med mat inser här vad felet med tyg är.

Lovisa fick ett tält, det var så billigt, men det tar upp halva hennes rum. Och snodde snabbt åt sig ett microlock och ett par diskborstar som hon lekte med hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0