Städmåndag

Rubriken sammanfattar dagens aktiviteter. När Victor hade sparkat på oss ett tag i morse gick vi upp och börja städa. Jag började med de lätta bitarna; vardagsrummet och sovrummen för att sedan avancera till köket och tvättstugan.
Silvio tog sig an datorrummet. Det tog sitt tag. Att det var stökigt och jävligt visste jag ju, men inte att det var riktigt så illa. Nåja, nu är det hur fint som helst.
Kvar att göra är toaletterna, men det ska väl gå på ett par minuter nu under kvällen, de är ju faktiskt hyfsat rena. Jag har tom varit så pass duktig så jag skurat mattorna i Lovisas rum och matrummet. Välbehövligt då Lovisa kletat mat på dem båda. Jag ska skura en matta till som hör till hallen, men som katten spydde ner.

En rolig sak under dagen.. när Natha var här förra söndagen hade hon med sig en fanta. Den har legat yte på balkongen. Och tamejfan, det har blivit solblekt. Den är numera ljusgul. Väldigt intressant iakttagelse.

Idag fick jag också information inför det kommande stora pluggeriet. Jag ska ju plugga på distans, men nu första året måste man ändå gå i skolan en hel del. Var tredje vecka ska man dit och laborera och tentera. Det blir tungt, men det skulle inte vara lika mycket sånt de två andra åren.

Liten paus, sen ska jag fixa toaletterna sen duscha och sen gå och skaffa oss kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är nästan så man måste komma förbi och se det med egna ögon! ;)

2009-07-20 @ 21:54:10
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej då, inte riktigt klart.. Ska skura toalettgolven och så ska lite returpapper ut, men i jämförelse är det ju en piss i mississippi ;)

2009-07-20 @ 21:59:49
Postat av: Erika

Oj vad flitiga ni är! Förresten, du kan slänga kortet och ramen på Nova. Har så många kort på henne. Gulligt att du frågade :) Jag försöker komma förbi en liten sväng i veckan om jag får. Puss och kram.

2009-07-21 @ 11:39:09
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, kom du bara om du känner för det.

2009-07-21 @ 14:14:55
Postat av: Hannah

Hej Emma-Pemma! Är det ensamt utan Lovisa? Tänkte höra om du fortf är up for lite IKEA nästa vecka? Å isf vilken dag som passar damen? Vi kan mån-ons än så länge. Kramkram

2009-07-21 @ 14:54:52
Postat av: Emma

Ja, det känns ju onekligen lite tomt utan henne, man är ju så van vid att det är konstant full rulle.



Jag vill med till IKEA ja, jösses, jag har nog jordens längsta inköpslista ;). Nådå, men en del saker.

Jag kan alla de dagarna du nämnde. So just pick one and I'll be there :)



Kram

2009-07-21 @ 15:44:17
Postat av: Tella

Jag utmanar dig!

http://emeff.blogg.se/2009/july/jag-startar-en-ny-utmaning.html

2009-07-21 @ 20:49:33
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0