Yrvädret är hemma igen

Lilla gumman kom hem idag igen efter ett par dagars bus hos mormor. Där har hon haft fullt upp med att busa runt. Ante (hunden) var ett populärt inslag. Stackars Evert (monm katt) var dock inte lika glad i uppståndelsen utan flydde ut till ladugården :).
Lillskruttan var alldeles trött och gick och la sig ganska snart efter att hon kommit hem.
Jag var på den där eländiga cellprovstagningen idag. Gick ner till sjukhuset i ösregnet. Blärk. Allt gick bra och provsvaret kommer nån gång. Förhoppningsvis behöver jag inte bry mig mer på några år till.
Nu ska jag övervinna tröttheten och snart börja med middagslagningen. Silvio har sagt ett par dagar att han kanske ska göra gnocci, men det han inte inträffat än :/ så det blir vanlig spaghetti med köttfärssås.
Igår gjorde jag även min "lilla" inköpslista till nästa veckas ikeabesök. Puh, det blir dyrt, men det är väl så när skitungarna ska ha saker. Säng och stol till Victor, samt lite nattlampor. Det blir nog bra. :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Oh, ska ni till Ikea, najs!=) Vem kör?

2009-07-23 @ 18:03:15
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, jag var ju tvungen att tigga lite skjuts så vi ska åka med Hannah&Martin

2009-07-23 @ 19:21:31
Postat av: Tella

Till gnocchi behöver man "gammal" potatis (alltså inte färskvarianten) så du får nog vänta till hösten....

2009-07-23 @ 21:25:44
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är "vanlig" potatis.. nuförtiden finns ju sån på sommaren också :P Det är ju Silvio som envisas med att göra det, men det går ju inte så värst framåt.

2009-07-23 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0