Ganska givande dag

Ösregn.

Så vi tog bussen till sjukhuset. Läkaren var nöjd med Victor så nytt besök blir först om två veckor. Vi ska byat blodförtunnande på honom nu så han inte behöver sånna gigantiska mängder. Han fick ju sin dos dubblerad nu efter operationen med förhoppningen att det inte blir blodpropp igen.
Sen träffade vi kuratorn också. Eftersom vi har ett hjärtbarn har vi ju fri tillgång till kurator och psykolog om der behövs. Vi fyllde i en ansökan till FK för att få något slags vårdnadsbidrag. Det kan man få om man har ett barn som kräver lite extra gällande kostnader och omvårdnad. Så går det igenom blir det ett litet välkommen tillskott.
Vi pratade också lite om det här med dagis. Att de kan informera personalen och eventuellt föräldrarna också då han är extra infektionskänslig. Det kan vara så att Lovisa behöver gå i en mindre barngrupp med extra koll så att hon inte utsätts lika mycket för smittorisker. De skulle även försöka ordna så att vi inte behöver betala avgift under de perioder hon inte alls kan gå på dagis pga smittorisken.
Det tycks finnas bra med möjligheter att få ordning på livet. Det är ju lite knepigare med det mesta. Och det är mer än ett heltidsjobb bara att ta hand om Victor. Det som gör att dammsugaren faktiskt får gå ett varv ibland och vi inte riskerar att dö av ett sopberg här beror ju på att vi båda är hemma. Det måste nämligen alltid vara en som tar hand om Victor.
Så.. ja vi får väl fortsätta ser över vad för hjälp man kan få och hur vi ska ha det.


Kommentarer
Postat av: Tella

Jag hade ju vårdbidrag för Robin pga hans CP-skada. Den är ju så lindrig så den märks ju inte om man inte vet att det är därför han går lite konstigt jämfört med andra barn. Men jag fick det ändå, för det vart ju lite extra slitage på kläder och fler resor till Barnhabiliteringen och sånt där. Däremot fick jag inte tillgodoräkna mig inkomstbortfall eftersom vi inte var så flitiga besökare på BHab, men det kompenserade jag ju genom bidraget + att jag tog TFL de gånger vi skulle dit.

2009-06-18 @ 14:32:13
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0