Hemma igen

Det gick bra hos läkaren. Eventuellt skulle vi ju bli inskrivna på lasarettet här, men det behövdes inte, vi kände oss trygga med att ha Victor hemma.
Efter ingreppet som gjordes i torsdags kväll hittades ett fel på hans njurar. Det visste vi inte om då vi inte fått information om det. Men det såg ut som att de inte hade delat på sig ordentligt utan liksom låg i mitten. Detta ska kollas upp med noggrant, men det är inte något som är bråttom med just nu.
Sen skelar ju lillkillen lite. Han gjorde ju det innan också, men det har varit lite mer nu efter operationen så eventuellt ska han få träffa en ögonläakre för det.
Och till sist så har han lite dålig puls i ena benet, vilket också kan vara efter allt i torsdags då flödet minskade rejält i samband med allt som var instucket i honom.

Vi erbjöds också kontakt med psykolog/kurator så vi bestämde att om kuratorn kan så ska hon vara med på nästa träff. Det kan ju komma upp saker efter hand som behöver bearbetas.

Sen guligast av allt. När han åkte ambulansen ner till Lund vaknade han upp vid ett tillfälle och tittade väldigt vaken. Söterskan som var med snabbade sig då med att ta en bild på honom. När hon fick höra att vi skulle dit idag så hade hon tryckt ut bilden så att vi kunde få den.
Tack!

Efter turen på lasarettet slutade det regna så jag gick en snabbtur på stan. Jag bokade in en tid för synundersökning, tycker jag börjar se lite dåligt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad skönt med en kurator... Nån att prata med om allt som har hänt/ kommer att hända!



Vi måste snart boka upp en fika för nästa vecka, jag tror inte jag har nått alls för mig...!

2009-06-12 @ 16:52:44
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är fullbokad... not.. ska till optikern på måndag och sjukhuset på torsdag.

Men helst någon dag med fint väder. Jag blir så utomhusskygg annars.

2009-06-12 @ 17:19:27
Postat av: Nina

Mm, fint väder efterlyser vi=)

2009-06-12 @ 21:40:54
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0