En sak var positiv

Jag tänkte bli vuxen och skaffa mig ett yrke. Inte en halvvägs examen, som jag har nu. Jag har läst största delarna för att bli systemvetare. Kvar finns uppsatsen och nån programmeringstenta. Jag hatar programmering och har ännu inte kommit på något ämne till uppsatsen.
Så vi kan väl säga att jag lagt det där på hyllan.

Nu såg jag att det finns distansutbildnign till farmaceut i Kalmar. Så det ska jag söka. Jag var lite osäker på om jag hade behörighet och ta mig tusan, det hade jag. Så nu ska jag söka, hålla tummarna och plugga som fan på ledig tid om jag kommer hem.
Distansutbildning är en förutsättning då CSN nog är ganska övertygade om att jag pluggat klart.

Så.. jag kan bli anställd av mina nya fiender ;)

Kommentarer
Postat av: Tella

Bättre sent än aldrig...och kanske kan det bli ordning på apoteket i framtiden ;) Lycka till!!

2009-03-16 @ 12:20:30
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, det där med att bestämma sig vad man vill göra är ju inte helt lätt. Vad kul med farmaceut, alltid kul att plugga nåt nytt mot vad man gjort innan.

2009-03-17 @ 17:20:35
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0